Tiara 3500 Sovran: описание яхты, технические характеристики, отзывы

Тиара Яхты – Tiara Yachts

Тема этой статьи может не соответствовать Википедии рекомендации по значимости для компаний и организаций. Пожалуйста, помогите установить известность, указав надежные вторичные источники которые независимый темы и предоставить подробное ее освещение, помимо банального упоминания. Если известность не может быть установлена, статья, вероятно, будет слился, перенаправлен, или удалено.
Найдите источники: “Тиара Яхтс” – Новости · газеты · книги · ученый · JSTOR ( Август 2017 г. ) (Узнайте, как и когда удалить этот шаблон сообщения)

эта статья содержит контент, который написан как Реклама. Пожалуйста помоги Улучши это путем удаления рекламный контент и неуместно внешние ссылки, а также путем добавления энциклопедического содержания, написанного с нейтральная точка зрения. ( Март 2014 г. ) (Узнайте, как и когда удалить этот шаблон сообщения)

Тиара Яхты является производителем лодок, базирующимся в Голландия, Мичиган. Его модели включают как рыболовные, так и круизные. яхты от 34 до 53 футов. Компания наиболее известна тем, что придумала термин «открытый» для описания своей Тиары 3100. У Тиары была дочерняя компания, известная как Pursuit, которая производит модели от 24 до 42 футов с подвесные моторы. Лодки преследования был приобретен Малибу Лодки в 2018 году. [1]

Содержание

История компании

Tiara Yachts известна тем, что строит роскошные яхты среднего размера. [2] Основатель компании Леон Сликкерс владел и управлял другой компанией по строительству яхт до того, как основал свою вторую компанию, S2 Яхты (материнская компания Тиары). Еще до этого Сликкерс работал в Крис Крафт. Следующим шагом в карьере Сликкерса стало владение и управление компанией Slickcraft, которая занималась постройкой моторных лодок. В конце 1960-х многие крупные публичные яхтенные компании стремились покупать небольшие компании в интересах привлечения новых акционеров и диверсификации своих акций. Компания American Machine and Foundry (AMF) из Нью-Йорка заинтересовалась Slickcraft. В сентябре 1969 года Сликкерс продал компанию, оставаясь при этом президентом. После нескольких лет работы в этой новой компании Сликкерс ушел, заявив, что они не стремятся к тому же уровню мастерства, что и он. Затем Сликкерс ушел. AMF и Сликкрафт, чтобы вместе со своими сыновьями создать новую компанию, которую его семья до сих пор владеет и управляет, S2 Yachts и все ее “дочерние” компании, такие как Tiara Yachts. [2] 18 февраля 1974 г. S2 Яхты был основан. Вскоре после основания S2 Yachts два старших сына Сликкерса закончили колледж и присоединились к своему отцу в компании. S2 начал выводить парусники со стоянки почти сразу, однако через несколько лет Леон начал испытывать то же давление, что и раньше. К счастью для него, на этот раз у него была более крупная компания, больший капитал, чем раньше, и оба его сына были на его стороне. Все эти факторы позволили S2 набрать обороты в этой постоянно конкурентной отрасли, оставаясь при этом частной компанией. В 1976 году Леон решил, что пришло время еще раз изменить темп работы компании. Эти изменения привели к созданию моторных яхт S2 Yachts. В результате высоких продаж этой новой линейки яхт было решено создать в компании совершенно новое подразделение, которое сосредоточится на моторные яхты только. Была зарегистрирована компания Tiara Yachts. [3]

Яхты Tiara производятся на заводе Tiara в Голландии, штат Мичиган. Ранее у Tiara был производственный завод в Южной Каролине, но он был закрыт во время экономического спада в США в 2008/2009 годах, и все производство было возвращено в Голландию, штат Мичиган.

Tiara Yachts также производит некоторые из более крупных моделей лодок Pursuit для лодок Pursuit.

Яхты от Tiara

В настоящее время Tiara Yachts предлагает пять серий яхт: серию Q, серию Tiara, серию с откидным верхом, серию с флайбриджем и серию купе.

Ранее Tiara Yachts выпускала серии Sport, Open, Coronet, Express, Convertible и Sovran.

Самой большой по длине яхтой Tiara была яхта 52 Express, ее длина составила чуть более 62 футов (общая длина). Самой большой по названию модели была 58 Sovran. В настоящее время создается Nether. Самой маленькой из изготовленных моделей была 2400 Sport.

Q серии

Серия Q в настоящее время доступна в виде единственной модели – Q 44. Серия Q позиционируется как «приключенческая яхта» для дневного катания. [4]

Читайте также:
Targa 44/42: описание яхты, технические характеристики, отзывы

Тиара серии

Серия Tiara доступна в четырех моделях: 31, 36, 39 и 43. Серия Tiara разработана как открытое купе для дневного плавания. [4]

Кабриолет

Серия кабриолетов представлена ​​двумя моделями: кабриолетом 39 и кабриолетом 48. Кабриолет спроектирован как спортивная рыболовная / круизная яхта. [4]

Флайбридж

Серия Flybridge доступна в двух моделях: F 44 и F 53. Серия Flybridge – это версия с флайбриджем серии Coupe. [4]

Серия купе представлена ​​тремя моделями: C 39, C 44 и C 53. Серия купе разработана как круизная яхта. [4]

Tiara 3500 Sovran

Tiara 3500 Sovran

Tiara – это не только головной убор папы римского или женское украшение-диадема. Американская компания “TIARA YACHTS” строит интересные лодки из стеклопластика. Не знаю уж, почему фирму назвали так, но, как и папской тиаре или диадеме, ей есть чем сверкать.

Новый круизер “Tiara 3500 Sovran” (модель 2009 г.) нельзя назвать “типичной американской лодкой”. Не так много американских моделей этой длины и типа могут похвастать аналогичной отделкой и оснащением, еще меньше -наличием похожей рубки, и уж совсем единицы – такой шириной и пропульсивной системой IPS.

Но и среди европейских моделей вряд ли легко отыщется аналог, имеющий сходную внутреннюю компоновку. Вот такой “космополит”, активно осваивающий рынки по обеим сторонам океана.

Организация пространства под жесткой крышей открытой с кормы рубки, тем не менее оборудованной системой кондиционирования/отопления, не так уж оригинальна: пульт управления, диваны, столик, ветбар.

Однако из привычного набора деталей интерьера тоже можно составить свежую композицию, например, играя формой и расположением диванов. Их три: один рядом с пультом управления и два чуть ниже, в корме, друг напротив друга. В результате сидячих мест всего 12, включая два кресла у штурвала. Приборная панель, внешне очень несложная и функциональная, оснащена цифровыми приборами (никаких циферблатов) и двумя большими мониторами – картплоттера и радара. Рукоятки управления двигателями и другими устройствами справа, у борта. Как отмечалось многими, эргономика рулевой консоли делает управление судном весьма необременительным. Спорным можно считать расположение джойстика на пульте слева – большинству удобнее работать правой рукой. Однако, когда швартуешь лодку кормой и, повернувшись, смотришь туда же, джойстик сам ложится под правую руку.

В кормовой части тоже есть интересные детали. Цельный модуль поднимается с помощью электропривода для доступа в моторный отсек. Фильтры, помпы, приборы контроля систем и агрегатов расположены в отсеке на легкой переборке и вполне удобны для обслуживания. Устроенный в транце широкий и глубокий рундук-багажник избавит от того, чтобы заносить мокрые швартовы в кокпит.

Интересная вещь: с одной стороны, большая ширина и вместимость судна позволили легко разместить две установки “Volvo Penta IPS”, а с другой.

Применение IPS дало возможность сместить в корму переборку моторного отсека и высвободить полезные объемы для помещений, которые мы видим внизу (это салон-каюта с открытой планировкой, включающий спальное место в носу; большой и хорошо оборудованный кухонный блок; туалет, а также область в корме, почему-то именуемая “театром”). Эта зона с диванами визави идеальна для того, чтобы там бездельничать: посмотреть фильм (есть 15″ ЖК ТВ на кормовой переборке), послушать музыку (AM/ FM/CD/iPod и 7 динамиков), почитать книгу (вот ее надо принести с собой!). А если диваны разложить, откинуть спинки и вставить заполнитель, появятся еще спальные места.

В носу – большая (“queen size”) островная хозяйская кровать, глубокие шкафы и подвесные шкафчики сложной формы; места для вещей и багажа достаточно. Установленный здесь на опоре-стержне плоский экран ТВ можно поворачивать, как удобно.

Дополнительное пространство досталось и туалету: на “Tiara 3500 Sovran” это весьма важное помещение (оно на борту одно), с отделенным полноценным душем и туалетным столиком, гораздо больше, чем у многих 35-футовых круизеров.

В целом интерьер для Европы необычный и привлекательный: высокое и светлое помещение (бортовые иллюминаторы, верхние световые люки), отлично и обильно отделанное тиком и другими качественными материалами, включая обивку мебели “Ultraleather” – мягкую, как замша, но более долговечную.

Такая компоновка не предполагает постоянного присутствия на борту шумной толпы – открытое однообъемное пространство наиболее комфортно для семейной пары с детьми. Но, как видим, гостей к обеду или даже с ночевкой есть где принять (и прокатить!). На крайний случай как спальное место можно использовать еще и динетту в кокпите, но вряд ли кто-нибудь захочет, чтобы лодка походила на ночлежку.

Читайте также:
Superior 1900: описание яхты, технические характеристики, отзывы

Компания “TIARA YACHTS” среди первых на американском континенте распознала перспективность “Volvo Penta IPS” в отношении ходкости, маневренности, уровня шума и стала применять эти системы на своих моделях. “Tiara 3500 Sovran” допускает установку двух “Volvo Penta IPS-400” на базе дизельных “D4” мощностью по 300 л.с. или бензиновых “IPS-500” (двигатели объемом 8,1 л и мощностью 375 л.с). Испытания, проведенные английскими журналистами, дали любопытные результаты.

С дизельными “Volvo Penta IPS-400” максимальная скорость составила 32,5 уз (3600 об/мин.), круизная -26,2 уз (3100 об/мин.); на этой скорости дальность плавания без дозаправки достигает 250 миль. Двигательно-движительная система обеспечивает лодке хорошее ускорение. Ручки газа вперед, винты быстро набирают обороты, – и лодка выходит на глиссирование (около 17 уз, 2400 об/мин.), без задержки и заметного горба сопротивления, всего за 7 с (примем во внимание невысокую килеватость 15° и большую ширину).

С более мощными и быстроходными бензиновыми двигателями динамические характеристики “Tiara 3500 Sovran”, надо полагать, будут выше.

Пропульсивная система “Volvo Penta IPS” давно доказала и другие свои возможности. “Tiara 3500 Sovran” имеет отличную маневренность на высокой скорости, чутко реагирует на перекладку руля и мягко нарезает энергичные виражи даже на полных оборотах. Маневренные характеристики на малом ходу – главный козырь IPS. Легкое касание джойстика – и гребные винты сообщают лодке импульс в любом направлении, обеспечивая контроль во время швартовки, при протискивании между соседними корпусами, реверсе, движении лагом и даже кружении “в вальсе” на течении. Так сказано в одном из репортажей о “3500 Sovran”. Там же отмечалось, что этой лодкой управлять легче, чем иным экспресс-круизером или даже большой runabout с одним двигателем. Вот на волнении будет посложнее. Из-за небольшого угла килеватости мореходность судна ограничена, и с волнами придется бороться, опуская транцевыми плитами нос и сбавляя обороты, как, собственно, на большинстве судов. Что поделать, за вместимость приходится платить!

Новый круизер “TIARA YACHTS” – безусловно, лодка интересная. Как неоднократно отмечалось, “Tiara 3500 Sovran” воплощает новый подход компании к созданию лодок, органично соединяющих черты “overnighter”, или “weekender” (выражаясь в английских-американских терминах) и лодки для длительных путешествий в небольшой компании. А должна ли компания на такой лодке быть большой? И нужна ли ей мореходность на уровне океанских спасателей? Абсолютно не уверен: для меня покой в комфорте – прежде всего!

Автор: Джордж Стентон

Перевод Алексея Максимова

Фото “Tiara 3500 Sovran”

Tiara 3500 Sovran

Tiara 3500 Sovran

Tiara 3500 Sovran

“Tiara 3500 Sovran” на видео

Tiara 3500 Sovran: описание яхты, технические характеристики, отзывы

Tiara – это не только головной убор папы римского или женское украшение-диадема. Американская компания “TIARA YACHTS” строит интересные лодки из стеклопластика. Не знаю уж, почему фирму назвали так, но, как и папской тиаре или диадеме, ей есть чем сверкать.

Новый круизер “Tiara 3500 Sovran” (модель 2009 г.) нельзя назвать “типичной американской лодкой”. Не так много американских моделей этой длины и типа могут похвастать аналогичной отделкой и оснащением, еще меньше -наличием похожей рубки, и уж совсем единицы – такой шириной и пропульсивной системой IPS.

Но и среди европейских моделей вряд ли легко отыщется аналог, имеющий сходную внутреннюю компоновку. Вот такой “космополит”, активно осваивающий рынки по обеим сторонам океана.

Организация пространства под жесткой крышей открытой с кормы рубки, тем не менее оборудованной системой кондиционирования/отопления, не так уж оригинальна: пульт управления, диваны, столик, ветбар.

Однако из привычного набора деталей интерьера тоже можно составить свежую композицию, например, играя формой и расположением диванов. Их три: один рядом с пультом управления и два чуть ниже, в корме, друг напротив друга. В результате сидячих мест всего 12, включая два кресла у штурвала. Приборная панель, внешне очень несложная и функциональная, оснащена цифровыми приборами (никаких циферблатов) и двумя большими мониторами – картплоттера и радара. Рукоятки управления двигателями и другими устройствами справа, у борта. Как отмечалось многими, эргономика рулевой консоли делает управление судном весьма необременительным. Спорным можно считать расположение джойстика на пульте слева – большинству удобнее работать правой рукой. Однако, когда швартуешь лодку кормой и, повернувшись, смотришь туда же, джойстик сам ложится под правую руку.

Читайте также:
Sea Spirit Passagemaker 60: описание яхты, технические характеристики, отзывы

В кормовой части тоже есть интересные детали. Цельный модуль поднимается с помощью электропривода для доступа в моторный отсек. Фильтры, помпы, приборы контроля систем и агрегатов расположены в отсеке на легкой переборке и вполне удобны для обслуживания. Устроенный в транце широкий и глубокий рундук-багажник избавит от того, чтобы заносить мокрые швартовы в кокпит.

Интересная вещь: с одной стороны, большая ширина и вместимость судна позволили легко разместить две установки “Volvo Penta IPS”, а с другой.

Применение IPS дало возможность сместить в корму переборку моторного отсека и высвободить полезные объемы для помещений, которые мы видим внизу (это салон-каюта с открытой планировкой, включающий спальное место в носу; большой и хорошо оборудованный кухонный блок; туалет, а также область в корме, почему-то именуемая “театром”). Эта зона с диванами визави идеальна для того, чтобы там бездельничать: посмотреть фильм (есть 15″ ЖК ТВ на кормовой переборке), послушать музыку (AM/ FM/CD/iPod и 7 динамиков), почитать книгу (вот ее надо принести с собой!). А если диваны разложить, откинуть спинки и вставить заполнитель, появятся еще спальные места.

В носу – большая (“queen size”) островная хозяйская кровать, глубокие шкафы и подвесные шкафчики сложной формы; места для вещей и багажа достаточно. Установленный здесь на опоре-стержне плоский экран ТВ можно поворачивать, как удобно.

Дополнительное пространство досталось и туалету: на “Tiara 3500 Sovran” это весьма важное помещение (оно на борту одно), с отделенным полноценным душем и туалетным столиком, гораздо больше, чем у многих 35-футовых круизеров.

В целом интерьер для Европы необычный и привлекательный: высокое и светлое помещение (бортовые иллюминаторы, верхние световые люки), отлично и обильно отделанное тиком и другими качественными материалами, включая обивку мебели “Ultraleather” – мягкую, как замша, но более долговечную.

Такая компоновка не предполагает постоянного присутствия на борту шумной толпы – открытое однообъемное пространство наиболее комфортно для семейной пары с детьми. Но, как видим, гостей к обеду или даже с ночевкой есть где принять (и прокатить!). На крайний случай как спальное место можно использовать еще и динетту в кокпите, но вряд ли кто-нибудь захочет, чтобы лодка походила на ночлежку.

Компания “TIARA YACHTS” среди первых на американском континенте распознала перспективность “Volvo Penta IPS” в отношении ходкости, маневренности, уровня шума и стала применять эти системы на своих моделях. “Tiara 3500 Sovran” допускает установку двух “Volvo Penta IPS-400” на базе дизельных “D4” мощностью по 300 л.с. или бензиновых “IPS-500” (двигатели объемом 8,1 л и мощностью 375 л.с). Испытания, проведенные английскими журналистами, дали любопытные результаты.

С дизельными “Volvo Penta IPS-400” максимальная скорость составила 32,5 уз (3600 об/мин.), круизная -26,2 уз (3100 об/мин.); на этой скорости дальность плавания без дозаправки достигает 250 миль. Двигательно-движительная система обеспечивает лодке хорошее ускорение. Ручки газа вперед, винты быстро набирают обороты, – и лодка выходит на глиссирование (около 17 уз, 2400 об/мин.), без задержки и заметного горба сопротивления, всего за 7 с (примем во внимание невысокую килеватость 15° и большую ширину).

С более мощными и быстроходными бензиновыми двигателями динамические характеристики “Tiara 3500 Sovran”, надо полагать, будут выше.

Пропульсивная система “Volvo Penta IPS” давно доказала и другие свои возможности. “Tiara 3500 Sovran” имеет отличную маневренность на высокой скорости, чутко реагирует на перекладку руля и мягко нарезает энергичные виражи даже на полных оборотах. Маневренные характеристики на малом ходу – главный козырь IPS. Легкое касание джойстика – и гребные винты сообщают лодке импульс в любом направлении, обеспечивая контроль во время швартовки, при протискивании между соседними корпусами, реверсе, движении лагом и даже кружении “в вальсе” на течении. Так сказано в одном из репортажей о “3500 Sovran”. Там же отмечалось, что этой лодкой управлять легче, чем иным экспресс-круизером или даже большой runabout с одним двигателем. Вот на волнении будет посложнее. Из-за небольшого угла килеватости мореходность судна ограничена, и с волнами придется бороться, опуская транцевыми плитами нос и сбавляя обороты, как, собственно, на большинстве судов. Что поделать, за вместимость приходится платить!

Новый круизер “TIARA YACHTS” – безусловно, лодка интересная. Как неоднократно отмечалось, “Tiara 3500 Sovran” воплощает новый подход компании к созданию лодок, органично соединяющих черты “overnighter”, или “weekender” (выражаясь в английских-американских терминах) и лодки для длительных путешествий в небольшой компании. А должна ли компания на такой лодке быть большой? И нужна ли ей мореходность на уровне океанских спасателей? Абсолютно не уверен: для меня покой в комфорте – прежде всего!

Читайте также:
Sealine T60 Aura: описание яхты, технические характеристики, отзывы

Tiara 3500 Sovran

Falvey’s Rule states that if speed in mph is greater than fuel consumption in gph, at any given rpm, the cruiser is efficient at that speed. A comparison of performance charts proves it time and again. If you want a 35′ express that adheres to the rule throughout its entire cruising range, grab the helm of Tiara’s 3500 Sovran. Few boats its size and type can match this efficiency. Fewer still offer comparable finish, rigging, and construction. None offers a standard hardtop with a solid, three-sided glass enclosure or the accommodation space provided by the 3500 Sovran. These features make the 3500 Sovran the benchmark of its class.

Luck, Pluck, or Serendipity? The largest contributor to the 3500 Sovran’s efficiency is Volvo Penta’s IPS tractor drive system, which, coupled to twin 301-bhp D-4 diesels, provides brisk acceleration and tactile handling. Press the controls forward. The boat hustles, planing with no lag and little hill climbing. Given the 3500 Sovran’s modest deadrise and wide beam, I was pleased but hardly awestruck. IPS made this boat shine during maneuvers. Instead of logy turning and slow response to the wheel, the 3500 Sovran cut smooth turns at speed, even its top end of 37.4 mph. And at the dock, where a 3-knot current was running, the much-heralded IPS joystick allowed me to twirl, sidestep, and pause with the precision of Fred and Ginger dancing the tango. I’m a rightie, so I appreciated the joystick’s position on the port side of the helm. (Aboard most boats, it’s to starboard, near the lever controls.) When I turn around to back in the boat, I find it easier to manipulate a joystick with my favored hand.

IPS doesn’t get enough credit for the way in which it enhances accommodations. Aboard no boat is this more evident than on the 3500 Sovran. Tiara is acclaimed for straight inboard boats, eschewing stern drives and V-drives. That meant the engine room bulkhead, due to the length of the drive train, was at the companionway steps, allowing for only one stateroom. Step through the 3500 Sovran’s screened companionway for an object lesson in how a propulsion system can affect interior layout and design.

IPS engines are mounted aft, so the 3500 Sovran’s engine room bulkhead is aft as well, providing for an aft cabin, which Tiara refers to as the theater. This name arises as much from the aft cabin’s layout as from what Tiara believes is the 3500 Sovran’s primary mission: partying a crowd, dining four to six, and sleeping the owners for the weekend. This cabin features two opposing sofas, where four can watch the game on the flat-panel TV ($1,860) hung on the aft bulkhead. Since this area is down a step from the main salon, and the companionway stairs don’t impede the entry’s width, it’s comfortable going between here and the salon, head, or galley during a commercial. It’s natural to look over your shoulder from here and speak to someone seated at the dinette or fixing eats in the galley. At the same time, it provides a semi-private area in which to read or work while your mate watches TV or is otherwise occupied elsewhere in the cabin. The backrest removes easily-putting it back is a chore-becoming the filler that converts the theater sofa to a double berth. More guests? The dinette converts to twins. You can sleep six, although aboard a boat this size, that amounts to turning a waterborne cottage into a dorm.

The main salon is flooded with light. Five oversize portlights, two fixed skylights, a D-shaped deck hatch forward, and the light radiating through the acrylic companionway hatch ensure a bright feel. Most builders are creating ways to allow more sun belowdecks. Tiara goes a step further, flowing all that natural light through the boat. Note the translucent insert in the teak shower partition in the head, the generous height and width of the aft cabin entry, and the curved teak hanging lockers that bracket the entrance to the master berth, making for less shadow than flat-sided cabinets, bulkheads, or ring frames. This suffusion of light contributes to the feeling of space wrought by high sidedecks, a wide beam, and topsides displaying much convexity.

Читайте также:
Marquis 500 Sport Bridge: описание яхты, технические характеристики, отзывы

A Class of One? I had a hard time making comparisons with the 3500 Sovran, primarily because of its wide beam. Although there are plenty of other cruisers with nominally similar LOAs, most either displaced less-displacement’s a great way to compare interior volumes-or carried less beam. They’re smaller boats, despite their length-based model designations. So look at Formula’s 37 Performance Cruiser ($518,550, powered like my test boat). It posts identical performance, in addition to having a larger swim platform and twin bow sunpads. It doesn’t offer the hardtop and solid glass enclosure you get with the 3500 Sovran, so you’ll have to deal with canvas.

You’ll also want to demo Sea Ray’s 340 Sundancer ($304,634 with twin 375-hp MerCruiser 496 MAG DTS Seacore Bravo Three gasoline stern drives). Gas stern drives? Versus diesel tractors? When I tested it, the 340 Sundancer adhered to Falvey’s Rule at speeds between 24 and 36 mph. Economy drops off precipitously after that. But since you’re not buying diesel engines, you save cash up front, effectively getting seasons’ worth of higher fuel burn for free. The 340 Sundancer tops out at 46 mph, and it doesn’t offer joystick docking. Nibral (nickel-bronze-aluminum) IPS drives are better suited to saltwater than aluminum stern drives. Interestingly, IPS for gas engines is just coming out. In fact, it’s one the 3500 Sovran’s power options (twin 375-hp, $334,000). A comparison test would be great. (Tiara? Sea Ray? Formula? Any takers?)

Until then, the 3500 Sovran’s huge and delightful cabin, coupe helm enclosure, efficiency, and joystick docking convenience, all for a middle-of-the-road price, make it my top pick.

Extra Point: Accessories such as the generator controls, filters, and pumps are mounted on a false bulkhead in the engine compartment, making service and installation easier.

2011 Tiara Yachts 3500 Sovran

This 2011 3500 Sovran Tiara Yacht for sale is represented by Galati Yacht Sales, Tampa, FL and is a beautifully finished hardtop express with efficient Volvo IPS power, air conditioned helm and uncommon luxury for the cruising couple. The wide beam of this Tiara Yacht 3500 Sovran results in considerably more cockpit/cabin space than most 35 footers. Elegant open-plan boasts unusually spacious mid-cabin area with a facing settee, wall mounted aft TV. Seating for 8 in the salon and spacious helm area with seating on the port side companion seat. Cockpit sole opens electronically for easy engine access Cruise at 25-26 knots with Volvo IPS 300hp diesels

“Apple Juice” has very low time and in excellent condition.

Conveniently Located in St. Petersburg, FL. Call today for a full showing!

Specifications

Quick Specs
Accommodations
Hull Information
Dimensions
Speed / Weight
  • Fuel Capacity: 250 G. 946 L.
  • Water Capacity: 70 G. 264 L.
  • holding tank: 27 G. 102 L.
Engine 1 Information
Engine 2 Information

Details

Salon
  • Teak companion way entry steps
  • Teak and holly wood flooring
  • Portside lounge seat converts to Pullman
  • Birdseye high gloss maple removable table
  • Storage under lounge
  • Upper storage cabinets
  • Opening stainless steel portlights
  • Privacy curtains for master berth and TV lounge
  • Overhead 12 Volt lighting
  • Aft TV lounge with storage – converts to sleeper
  • Indirect lighting
  • Teak cabinetry
Galley
  • Corina counter tops
  • Stainless steel sinks with covers
  • Pressure water system
  • Sprayer faucet
  • Recessed two burner electric stove with cover
  • Microwave oven
  • NoraKool AC/DC refrigerator/ freezer
  • Exhaust fan
  • Waste basket
  • Upper storage cabinets
  • Teak wood interior
  • Opening stainless steel portlights
  • Towel bar
  • Storage drawer
  • Sea railing
  • Galley vent system
Читайте также:
Beneteau Monte Carlo 47: описание яхты, технические характеристики, отзывы
Master Stateroom
  • Centerline master berth with storage below
  • Bed spread and pillow package
  • Upper storage cabinets
  • Hang-up lockers
  • Reading lights
  • TV
  • Air conditioning system
  • Overhead 12 volt lighting
  • Privacy curtain
  • Indirect accent lighting
  • Corina counter top
  • Stainless steel sink
  • VacuFlush toilet
  • Medicine cabinet with mirror
  • Shower door
  • Towel bar
  • Vanity with storage
  • Privacy door
  • Overhead lighting
  • Electric vent system
  • Holding tank and macerator system
  • Fully enclosed helm with hardtop
  • Safety glass windshield and side windows
  • Overhead hatch
  • Electric windshield vent
  • Helm seat
  • Custom color helm
  • High gloss tilt helm wheel
  • Teak footrest
  • Tilt- away helm panel
  • Back light rocker switch panels
  • Cup holder
  • 32,000 BTU helm air conditioning
  • Map storage compartment
  • L-lounge companion seating with storage
  • Helm area table – removable
  • Hand holds
  • Beverage holders
  • Cockpit refrigerator with wet-bar
  • Sliding cabin entry door with screen
  • Full aft enclosure
  • Power helm seat
Electronics
  • 1 Hybird Touch Raymarine plotter
  • 1 Raymarine E90W GPS plotter
  • Raymarine radar with open array
  • Raymarine VFH with remote speaker and hailer
  • Raymarine ST70 Tri-data display
  • Raymarine ST70 Autopilot system
  • Aft large screen TV
  • Master stateroom TV
  • Master panel CD panel at helm
  • Windlass CB switch
  • Joystick docking system
  • Clarion stereo system with remote
  • Volvo Penta digital engine display
  • Wet compass
  • Jabsco remote spotlight
  • Fahrenheit CD/DVD player
Electrical System
  • Tiara custom AC/DC electrical and CB panel
  • Generator
  • Battery bank system
  • Battery charger
  • Rotary battery control switches
  • 50 Amp shore power with cable master
  • Electrical battery backup system
  • Reverse polarity indicator
  • Voltage and amps meters
  • Electric trim tab system
  • Windshield wipers with washers
  • Automatic bilge pumps systems
Mechanical Equipment
  • Windlass system
  • High water alarm system
  • Pressure water system
Engine Room
  • Tiara sound suppression
  • Electric engine hatch
  • Engine room LED lighting
  • Volvo see thru strainers
  • Oil change system
  • Air conditioning pump with strainer
Aft Deck
  • Forward facing seat with storage
  • Aft removable table
  • Aft molded in cockpit steps
  • Aft transom door
  • Aft facing seat with storage
  • Engine room hatch
Forward and Aft Decks
  • One piece 316L stainless steel bow rail
  • Bow beam and stern mooring cleats
  • Bow pulpit
  • Bow cushion
  • Deck hatch
  • Windlass bow foot switches
  • Aft swim platform with ladder
  • Aft storage trunk
  • Cockpit shower
  • Stainless insert rub railing

About Us

  • Galati Yacht Sales was founded in 1970 and is family-owned and operated
  • On average, we sell more than 2 boats per day
  • We have more than 200 sales professionals who will help sell your boat throughout Gulf Coast, West Coast, and internationally in Costa Rica and Mexico
  • We developed a proprietary system Yacht Shopper so buyers can create alerts and save favorite boats as they are shopping
  • Our events including tournaments and rendezvous create camaraderie as well as sales/buying opportunities
  • Our service yards and customer support team are dedicated to our customers only
  • We have professional photo and video production on staff to highlight your boat in the best possible light
  • While we work with major yachting MLS services our own website generates over 600,000 page views per month
  • Our professional marketing team combined with our customer database and marketing budget ensures your boat is in front of the right buyers

Why Purchase a Tiara Yachts Yachts 3500 Sovran from Galati Yacht Sales

Because we have one simple philosophy: Always take care of our customers, and one company wide mission statement: Consistently exceed our customer’s expectations. It’s a philosophy and mission that has been the core of who we are since the start of our company in 1970. Today, more than 50 years, 16 locations, and three generations later, we have not wavered from our core and ethics. Every team member at Galati Yacht Sales is there for you every step of the way. before, during, and after the sale, to assure your time on the water in this 3500 Sovran is filled with great memories. Looking for more Tiara Yachts Yachts? Browse through our Used Tiara Yachts Yachts for Sale

Читайте также:
Bandido 90: описание яхты, технические характеристики, отзывы

Disclaimer: The Company offers the details of this vessel in good faith but cannot guarantee or warrant the accuracy of this information nor warrant the condition of the vessel. A buyer should instruct his agents, or his surveyors, to investigate such details as the buyer desires validated. This vessel is offered subject to prior sale, price change, or withdrawal without notice.

Mechanical Disclaimer: Engine hours are as of the date of the original listing and are a representation of what the listing broker is told by the owner and/or actual reading of the engine hour meters. The broker cannot guarantee the true hours. It is the responsibility of the purchaser and/or his agent to verify engine hours, warranties implied or otherwise and major overhauls as well as all other representations noted on the listing brochure.

Interested In This Yacht?

Sorry! This yacht is has either been SOLD or is NO LONGER AVAILABLE FOR PURCHASE

Or you can sign up for Yacht Shopper and be notified when a boat matching your search becomes available.

2013 Tiara Yachts 35 Sovran LE

Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image Tiara Yachts 35 Sovran LE image

TIARA 3500 SOVRAN LIMITED EDITION built 2013 she is clean and tidy with very low engine hour (only 230), very high spec with full AC and Generator (only 90 hours), 2 x Nav screens with radar/GPS see full spec below, A great boat to enjoy the summer in.

Engines twin VOLVO IPS400 with Joy stick

OIL CHANGER-IPS400 (W/GEN)

UPPER COCKPIT COOL HELM A/C (26K)

SALON A/C (18K) SALON AC + CCKPT COOL HELM AC

MACERATOR (WASTE SYSTEM)

WASHDOWN-RAW WATER COCKPIT

WASHDOWN-FRESH WATER ANCH LCKR

WASHDOWN-RAW WATER CKPT

FORWARD DECK SUN PAD: SOLSTICE OYSTER

HELM JOYSTICK CONTROL – IPS400

HELM SEAT FWD W/WET BAR [STD]

HELM SEAT LKR FRIDGE 12V

CURVED COMP W/ AFT FACE SEAT [STD]

UPPER CCKPT TABLE

CKPT TBLE W/SUNPAD CONVR

AFT CURTAIN – WHITE

GARMIN PKG – [2] 12″ DISPLAYS

SOLID TEAK & HOLLY CABIN SOLE

26″ LCD TV-INTERIOR AFT LNGE

BOSE STEREO/DVD-INTERIOR AFT LNGE

HULL COLOR: WHITE

HULL BOTTOM COLOR: WHITE

BOOTLINE COLOR: CARBON [STD]

BOTTOM PAINT:BLACK ANTI-FOUL [STD]

HELM CONSOLE COLOR: CARBON [STD]

DASH COLOR: CARBON [STD]

HELM CONSOLE VISOR: CARBON [STD]

CCKPT UPH: TWOTONE BEIGE VINYL

INTERIOR FABRIC: 2012MY TUSCANY

INTERIOR ULTRALEATHER: 2012MY CASHEW

GALLEY COUNTERTOP: 2012MY OAT

HEAD COUNTERTOP: 2012MY OAT

CONVER PKG – CAT #4 DSL – CE

INT ELEC OUTLET TYPE A (TEAK)

CONVERT SALON AIR CONDITION TO 220V50HZ

CONVERT CKPT COOL HELM TO 220V50HZ

CONVERT SALON AC + HELM AC 220V

CONVERT GENERATOR(DSL) 220V50HZ

CONVERT BOSE STEREO-MID CABIN 220V

CONVERT 26″LCD TV TO 220V50HZ

CONVERT GARMIN TO EURO

INSTALL SEA REC. AQUA MINI 550 WATER MKR

Disclaimer

Approved Boats is pleased to assist you in the purchase of this vessel. This boat is centrally listed by Alfabeta Marine Group.

Specifications

Additional Info

Basic Boat Info
Dimensions
Engines / Speed
  • Make: Volvo
  • Model: IPS 400
  • Drive Type: Pod
  • Fuel: Diesel
  • Engine Power: 300hp
  • Type: Inboard
  • Engine Hours: 230
  • Engine Location: Port
  • Make: Volvo
  • Model: IPS 400
  • Drive Type: Pod
  • Fuel: Diesel
  • Engine Power: 300hp
  • Type: Inboard
  • Engine Hours: 230
  • Engine Location: Starboard
Tanks
Other

The 3500 Sovran LE features a generous selection of standard equipment, including: Volvo Penta IPS 400/300 H.P. twin diesels (with Joystick Control); electronics; helm air conditioning; teak and holly cabin sole; interior air conditioning; LCD TV and 12V DVD player; and more. The upper cockpit has seating for four, and the lower cockpit seats six.

SALON–The salon has a portside lounge/dinette (converts to an upper/lower pullman), starboard galley, and aft lounge/ entertainment area. The entertainment area includes facing lounges (convertible to berth), privacy curtain, and 26″ flat screen LCD TV, Clarion AM/FM/CD stereo and iPod interface.

GALLEY–The galley has a Corian countertop, stainless sink, upper/lower cabinet storage, cooktop, microwave and NovaKool refrigerator/freezer.

STATEROOM–The forward stateroom has a queen pedestal berth, innerspring mattress, overhead storage, hanging lockers, and Sharp Aquos 19″ flat screen LCD TV and DVD player. The TV is mounted on an articulating swivel for either stateroom or salon viewing. Full privacy curtain.

Читайте также:
Swift Trawler 52: описание яхты, технические характеристики, отзывы

HEAD–The portside aft head features a separate shower, Corian vanity with stainless sink, medicine cabinet and lower storage, and linen cabinet. The shower has a glass door and Vacuflush toilet with cover, for seat.

The 3900 Sovran also integrates the Volvo IPS Joystick control, putting unmatched low-speed maneuverability at your fingertips. With a single, subtle movement of the IPS Joystick, you command the IPS propulsion units to respond in any direction. This gives you the power to maintain control during tight-quarter docking, coming about, reversing, or even going straight sideways – all without bow thrusters.

Tight spaces are a thing of the past inside the 3500 Sovran, thanks to less space required for a traditional power train and second stateroom. The galley lies open to the generous and flexible space of the salon.

The Company offers the details of this vessel in good faith but cannot guarantee or warrant the accuracy of this information nor warrant the condition of the vessel. A buyer should instruct his agents, or his surveyors, to investigate such details as the buyer desires validated. This vessel is offered subject to prior sale, price change, or withdrawal without notice.

35′ 2001 Tiara Yachts 3500 Open

The Tiara 3500 Open was a next generation with groundbreaking design and function in its day. The profile is enhanced by a unique curved reverse transom, with molded transom door and gate, and integrated swim platform and bow pulpit. Cockpit seating includes a double-wide back-to-back helm seat, as well as L-shape companion seat with removable forward filler seat. Below deck, the interior is large and comfortable, with headroom that is 6’6″ in the salon, and 6’4″ at the foot of the queen-sized pedestal berth in the master stateroom. The salon includes a starboard 7’4″ lounge – convertible to a dinette – and/or a double berth (the lounge backrest also flips up to make a pullman-style berth. Opposite the lounge is an ample galley, and a spacious all-in-one head and molded fiberglass shower. This Tiara 3500 Open has been professionally maintained and its current owner is ready for his next yacht. Contacts us today to schedule a private showing.

All offers are being presented to the sellers for review and careful consideration! Look no further!

Video

External Resources

2001 Tiara 3500 Open

Specifications

Basic Information
Dimensions & Weight
Engines
Tank Capacities
Accommodations
Vessel Details

Comments & Updates

  • Buffed and Waxed
  • Engine Room Detailed
  • Cabin Cleaned
  • Port turbo compression housing replaced
  • New Aft Bilge pump
  • New Spotlight
  • Buff, Waxed & Detailed 03/2017
  • Ran engine, injector, and valve cleaner through stb engine
  • Install new alternator on port engine
  • Repair and strengthen baitwell cover, reinstall
  • New Window actuator
  • Replace clamps on multiple hoses, including generator exhaust and engine exhaust hoses
  • Install new engine air filters
  • Clean engine room, paint touch up where needed, etc.
  • Replace transmission oil both engines
  • Install new raw water pump kit (rebuilt) for stb engine
  • Installed new stb forward battery
  • Compound, Wax & Detailed – January
  • Fire Suppresion Re-certified
  • Engines Primed & Painted
  • New Water Pump – Port Engine
  • Port Forward Outboard Motor Mount Replaced
  • Engines Aligned
  • Shaft & Tap Zincs Replaced
  • Racor Bowls Serviced
  • Thru-hulls Lubed & Exercised
  • Generator Exhaust Hose Replaced
  • Installed new windlass – hardware and electric
  • Replace duck valves on head pump, service unit, unclog and make operational. Psi now holding
  • Replaced hardware for transom ladder lock
  • Replace capacitor on AC
  • Recaulk sending unit on holding tank
  • Install new VHF antennae
  • Install new charcoal filter for holding tank
  • Seal helm and companion seats leaking into engine hatch
  • Stb engine back flushed, replaced cooling fluid on both port and stb, replaced impellers on both port and stb
  • Stb engine replace/repair hose to water tank leaking
  • Replace all fuel and oil filters, change oil, cleaned both racors
  • Replace port engine room light
  • Cleared drain lines for fuel inpsection and smaller engine inspection hatches
  • Repaired oil changing pump, replaced impeller
  • Compound, Wax & Detail – April
  • Engine Room Cleaned & Detailed
  • Bottom Paint & Zincs – March
  • Volt & Temp Gauges Calibrated
  • Port RPM Sending Unit Replaced
  • (3) New Deka House Batteries – December
  • New Port Engine Thermostat
  • New Port Engine Oil Pressure Sending Unit
  • Rebuilt Both Alternators
  • Replace Both Engine Impellers – November
  • Heat Exchangers & Aftercoolers Serviced
  • New ICOM VHF
  • Halon System Recertified
  • Fuel Tanks Cleaned & Serviced
  • New Hoses and Clamps throughout
  • Oil, Filters, Fuel, Zincs on Mains and Generator
  • New Running & Steaming Lights
  • New Upholstery and Bolsters
  • Radar Serviced
  • Painted Arch & Windshield
  • New Cockpit Speakers (4)
  • New Custom Helm Dash
  • New MarineAir Upgraded to 16,000 BTU Cooling & Heating
  • New Evaporator Coil on Fridge
  • New Injectors (12)
  • Heat Exchangers sent out to Broward Radiator for Service
Читайте также:
Bandido 90: описание яхты, технические характеристики, отзывы

Performance Results

Hull & Deck Features

  • Bimini Top
  • Coast Guard-Approved Safety Package
  • Stainless Steel Cleats (6)
  • Hawse Pipes aft for aft cleants (2)
  • Navigation Lights
  • Maxwell Windlass (Electric)
  • Windshield Washers & Wipers
  • Non-skid diamond shape decking
  • Engine Room Access – Day Hatch & Full floor lift with dual rams
  • Extended Swim Platform

Mechanical & Electrical Features

  • Hydraulic Engine Room Hatch
  • Twin Cummins 6BTA 5.9L-M3 (1532 Port 1641 Stb)
  • ZF Tranmsissions Model IRM220
  • Engine Day Access Hatch
  • Automatic Fire Suppression System (Recertified 2016)
  • Bilge Pumps
  • Bilge Blower System
  • Engine Synchronizer System
  • Hydraulic Steering System
  • Trim Tab System
  • Oil Change System
  • Racor Fuel Filters
  • Fuel Shut-off Valves
  • Low Oil Pressure and High Temp Engine Alarms
  • Air Conditioning and Heating, 16,000 BTU UPGRADED from 12,000 BTU in 2012
  • Overboard Discharge w/Holding Tank and Macerator
  • 12VDC/120 VAC Systems
  • Generator,Westerbeke 5.0 KW (785 hours)
  • Dual 30 Amp Shore with splitter and (1) Cord
  • Battery Charger
  • Batteries
  • Battery Shut Off and Parallel Switches
  • Hot Water Heater
  • Windlass System
  • Water and Waste Level Indicator

Cockpit & Fishing Features

  • Port L-shape Lounger
    • Storage Below
    • Removable Jump Seat

    Salon Features

    • Tinted Entry Sliding Door with Screen Door
    • Settee/Dinette, U Shaped Leather w/ Storage Below
    • Table, Adjustable
    • Teak and Holly Sole
    • Panasonic TV with VHS
    • Companionway Stairs with Teak Hardwood Tread
    • Storage and DC Panel Access under Steps
    • Tiara Electrical Panel
    • Forward Bulkhead with Privacy Door
    • Overhead Lighting
    • Opening SS Port Lights (2) w/Screens
    • Overhead Hatch w/Shade

    Galley Features

    • Teak Cabinetry
    • Refrigerator and Freezer
    • Stove, Electric Double Burner with Cover
    • Microwave
    • Corian Counter Tops
    • Integral Sink w/Cover
    • Upper and Lower Storage Cabinets
    • Overhead Lighting
    • Opening SS Port Light w/Screen
    • Overhead Hatch w/Shade
    • Dockside and Water Pressure

    Head Features

    • Stand-up Head w/Shower Curtain
    • Vanity w/Storage
    • Corian Counter Top with Integral Sink
    • Mirrored Medicine Cabinet
    • VacuFlush Toilet
    • Exhaust Fan
    • Privacy Door

    Master Stateroom Features

    • Centerline Berth w/Storage Below
    • Bedspread and Shams
    • Mirrored Headboard
    • Hanging Locker, Cedar Lighted
    • Storage Cabinet w/Shelves
    • Teak and Holly Sole
    • Reading Lights
    • Opening SS Port Lights (2) w/Screen
    • Overhead Hatch w/Shade
    • Privacy Door

    Helm & Electronics Features

    • Destroyer 24″ Stainless Steel Wheel
    • Foot Rest
    • Main Fuse Panel
    • Helm Air Vent
    • Rocker Switches
    • Custom Dash Panel (New 2014)
    • SIMRAD AP11 Auto Pilot
    • ICOM IC-M504 VHF
    • Garmin 4212 Chartplotter & Fishfinder
    • Garmin 1kW Transducer – Thruhull
    • Furuno 1761 Radar Open Array 4kW 48 Mile
    • Panasonic 13′ color TV w/built in VCR
    • Clarion XMD1 AM/FM/CD
      • Amplifier
      • Remoter Control at Helm
      • Auxiliary Phone or MP3 Plug
      • Speakers (4) New 2013

      Boattest.com Review

      Tiara 3500 Open Captain’s Report

      A New Look For Tiara’s 3500 Open!

      If you’re looking for a versatile cruiser in the 35 express class of boats and you want quality as well as seaworthiness, then take a look at Tiara’s 3500 Open. It features new sloping sheer lines, a great layout, and superb fit and finish to produce a great cruising vessel that is seaworthy, comfortable, and versatile.

      With its 35’6” length overall and its solid deep vee hull design, the Tiara 3500 Open charges across the open water with confidence and grace. The express style hull coupled with the sloping sheer lines give the 3500 Open a distinct profile that is commended and respected out on the water.

      The integrated bow pulpit with anchor roller makes anchoring easy and adds to the attractive style of the boat. There’s a large anchor locker forward for line or chain and the walkways down each side are non-skidded and protected by high bow rails for added security.

      The deck hatches are low in profile and provide light for the cabin interior. The hatches are neatly placed in the foredeck, which is large and great for sunning or handling lines.

      The windshield provides for good lines of sight both fore and aft while navigating, and the integral hardtop affords great protection from the elements and adds to the seaworthiness of this craft. There’s even a windshield vent to keep things cool while underway.

      The helm is well laid out with controls, gauges, and optional electronics being within easy range. The helm features an electric helm seats that’s perfect for sitting or standing when operating the boat.

      In the sole of the bridge deck you’ll find an engine room access hatch that’s convenient for quick sight checks while underway. To port there’s an L-shaped lounge seat for guests and crew alike, and just aft of the helm is a convenient wet bar with sink and ice maker beneath to prepare all your favorite beverages.

      The cockpit features a comfortable aft bench with storage beneath, non-skid gunnels with flush mount rod holders, washdowns, a wide transom door for swim platform access, and integrated dive ladder.

      The salon seating is great for entertaining and it converts into an upper single and lower double berth when staying aboard. The galley is opposite the settee and features great storage and convenience when preparing meals or snacks. The master berth is forward and placed diagonally for additional leg room and comfort. The head is full sized and features a vanity and shower stall.

      With a wide beam of 13’3” and a weight of 14,000 lbs the 3500 Open is a rugged cruiser that will enable you to cruise to your destination in style while providing safety and comfort. The additional hardtop provides for great weather protection and adds to the offshore capability of this boat.

      On our test runs we recorded a top speed of 36 mph with the pair of Cummins 370 Diamond Series diesels. Best cruise was determined to be 25.2 mph giving us a range of nearly 400 miles based on the 360 gallon fuel cell. Our test conditions were rather rough yet the 3500 showed no stress or concern for the high winds and large seas that we encountered while testing.

      Capt. Matt Barkley

      Test Captain, Senior Editor

      Tiara 3500 Open Test Result Highlights

      • Tested power is 2 x 370-hp Cummins 370B diesel inboards.
      • Top speed for the Tiara 3500 Open is 36.0 mph (57.9 kph), burning 35.1 gallons per hour (gph) or 132.85 liters per hour (lph).

      Best cruise for the Tiara 3500 Open is 25.2 mph (40.6 kph), and the boat gets 1.22 miles per gallon (mpg) or 0.52 kilometers per liter (kpl), giving the boat a cruising range of 397 miles (638.91 kilometers).

      Disclaimer

      The Company offers the details of this vessel in good faith but cannot guarantee or warrant the accuracy of this information nor warrant the condition of the vessel. A buyer should instruct his agents, or his surveyors, to investigate such details as the buyer desires validated. This vessel is offered subject to prior sale, price change, or withdrawal without notice.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: